erikaklang

HELGEN/I/GÄVLE

Kategori: ERIKA/KLANG

På fredagen efter utställningen packade jag väskan i smyg och hoppade på tåget mot Gävle. I 6,5 h på tåg så var det bra skönt när man äntligen landade i Gävle. 


Skickade livebilder till vännerna och mådde allmänt bra! Hoppade sen på bussen till lilla strömsbro och bara klev in i vardagsrummet till familjen. Alltid kul att överraska! Och att det dessutom blev lyckat! 
Lördagen som från början var helt oplanerad blev tillslut stressig för att hinna med allt. Startade dagen med lite umgänges tid med mamma på stan. Åkte hem och svirade om och sen till testebo för att se laget möta IKSU. Sjukt bra tajmat att komma hem till det. 
"Vi" piskade serieledarna och favorittippade IKSU ned 11-4. Måste sluta säga vi, men kan ändå inte fatta att jag inte lirar längre. Iallafall så var det riktigt kul att se! 
Efter matchen skjutsade mamma mig till Emma för en härlig middag med henne och Emil. Riktigt trevligt. Mätta, belåtna, avpratade och glada gick jag senare vidare till Stina för att dricka lite vin. Fick sällskap av 3 damer till och hade riktigt kul. Avslutade kvällen med att "klubba" lite på slick. När det stängde kl02 hade jag lätt kunnat dansa 2 h till. Så kul att träffa massa gamla kompisar och träffade också nya härliga människor. Lite synd att åka iväg igen. 
På söndagen tog jag det bara riktigt lugnt. Började med en pw med mamma i det soliga höstvädret. Hälsade på hos släkten och överraskade även dom. Väl hemma var man ju inge sugen på att gå in så hjälpte till att kratta löv istället. Riktigt härligt! 
Mös bara på kvällen och vilade upp mig rejält. Tittade på solsidan osv. 
Nu sitter jag på tåget mot Stockholm för att sedan byta till Malmö. Ingen sorg över det här eller! Trivs så jäkla bra så det ska bli kul att komma hem. Har saknat Malmö, dockgatan, lägenheten och Adam. Hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: