erikaklang

STORMEN/SVEN

Kategori: ERIKA/KLANG






Här har i några härliga bilder på vad Sven orsakade när han drog in över stan. Det sägs att han var värre än Simone. Dessa bilder knäppte jag när vi gick genom stormen till gymmet. Översvämningar så det heter duga. Vattnet steg med ca 3 m och kom upp i sammahöjd som gatunivå. Jag tyckte ju som vanligt detta var sjukt spännande. Går alltid ut fast de säger att man ska hålla sig inomhus. Måste utforska liksom. Torsdag natt stod jag och Adam i fönstret här i lägenheten och blickade ut över havet. Det var helt crazy.
 
Natten till lördagen fick vi lite snö också. LIIIIIIITE. Det låg några små vita korn kvar. Det snöade liksom i mini-snöbollar typ. Inte fina flingor inte. Det passade i alla fall skitbra då jag och Adam gjorde en dag på stan eftersom stormen lugnat sig. Julklappsshopping, mysdag och julmarknad - med snö på backen. De har så sjukt mycket lampor här längs gågatan jämför med Gävle asså. Och på torgen är det jul till 100%, till och med tomten är på besök.
 
När lördagen började gå mot kvällen åkte jag till Annie för julmys. Jag, Annie, Thea och Frida bakade pepparkakor och avnjöt sedan dem till en kopp med glögg, några lussebullar, juleskum osv.
Och hörrni, bara för att vi pratar om detta nu, julmyste med alla dess tillbehör både fredag, lördag och söndag i helgen. Bakade dessutom saffransdrömmar, som blev sjukt god, till söndagsfikat när andra ljuset tändes för den rätta känslan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: