erikaklang

SÖNDAG/PÅ/STAN

Kategori: ERIKA/KLANG

Ja hörrni, igår spenderade jag min dag på stan. I ensamhet. Hade lite saker kvar att fixa inför julen och små saker som behövdes köpas. Köpte mig i alla fall en julklapp annars blev ett packe strumpor (yeey) och ett skal till telefonen. Men ska jag vara helt ärligt spelade det där inte så stor roll. Jag gick mest runt och mös. Tittade på folk, åt brända mandlar, tittade på alla lampor, hälsade på tomten, blev bjuden på julgodis och knäppte kort. Haha ensam, va patetiskt tycker kanske ni. Men så får det vara. Jag hade mysigt. Folk kanske tittade men det spelar väl ingen roll heller. Dom känner inte mig va.


Fina lampor och minigranar längs hela gågatan.

Asså julpyntet här i Malmö, jag älskar det! Det är överallt.



Julmarknad!

Älskar att dom har pippis julklappsträd.

Barnen älskar detta. Och jag hehe. De springer runt som vildar, åker karuseller, värmer sig kring eldar, hälsar på tomten, provåker släde osv.


Fonternerna har blivit till facklor. Och sen har vi ju den här portalen också. Den har stått på gustav adolfs torg sen det var 100 dagar kvar. Snart så är det dags.


På stortorget står en gigantisk gran med både lampor och kulor.

Okej sista ifrån denna bildbomb på lampor. Detta har jag knäppt från vår innergård mot husen på andra sidan kanalen. De är lite bättre på att pynta på den sidan tycker jag. Men å andra sidan har vi på denna sidan bara bott här i max ett halvår. De andra har ju åtminstone fått ett och ett halvt år på sig. Vi kommer ikapp till nästa år.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: