erikaklang

3:E/ADVENT

Kategori: ERIKA/KLANG



Adam har jag inte sett skymten av på hela dagen då han är på bortamatch. Han åkte innan jag ens orkade fundera på att vakna och kommer komma hem långt efter att jag somnat. Så i min ensamhet har jag haft en riktigt egen-dag. Har bara umgåtts med mig själv och mina egna tankar. Skönt, men såhär framåt adventsfikat blir det ensamt. Tände i alla fall ljuset och dukade fram fika till mig själv. Pepparkakor med ädelost och fikonmarmelad, saffransskorpor, lussebullar och saffransdrömmar. Det sistnämnda, bland det godaste jag vet! Bakade dessa förra året också och var bara tvungen att göra det i år igen. Adam är nu också helt nerkärad i dessa. Mmm..
 
Annars så kan jag tillägga att jag har haft en fin helg. Började med att äääntligen få börja använda nya telefonen, fan som jag har väntat. Älskar den. Skickade sedan in en uppgift där vi designat en logga (kanske blir så att den dyker upp här). Lättnaden när man skickat den och vet att man sen har hela helgen ledig är underbar! Och att inte göra det i sista minuten utan 5 h i förväg är ännu bättre.
På eftermiddagen åkte jag till Annies gym med Kajsa för att göra varandra sällskap på träningen innan vi svirade om och åkte till Frida. Den fina hade stått sedan 11 på förmiddagen och kokat chiligryta åt oss, på högrev. Tjejerna överraskade även mig och kajsa som är decemberbarn med en varsin present. En sjukt fin prydnadsstol från märket house doctor som jag älskar. Ni kommer antagligen få se en bild senare. När vi käkat klar började klassen rulla in. Vi blev en 25 st i Fridas tvåa men det var mysigt. Vi är 5 i klassen som fyller i december så vi passade på att fira oss samtidigt som vi slog ihop det till en "avskedsfest" under julen. Avslutade kvällen med några danssteg på Moriskan.
Lördagen spenderade vi i soffan, heeeela lördagen. Reste oss inte. Gick inte utanför dörren. Behöver sådana dagar ibland, dagar utan måsten. Idag däremot har jag haft det riktigt mysigt. Kanske ska ta det i ett annat inlägg. Detta börjar ju bli jävligt långt. Eloge till den som har läst ända hit. Nu har du något att se fram emot. Hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: