erikaklang

MÅNDAG//2011/07/18

Kategori: ERIKA/KLANG



Mitt pass i haven igår blev inställt pågrund av allt regn så jag fick fri, iallafall på förmiddagen. Fick hoppa in och jobba middag i restaurangen istället. Dock var jag bara där i 2 h. Var inte så mycket folk och jag skulle ju egentligen inte jobba så jag fick åka hem. Putsade ändå bara massa bestick och sprang roomservice. Fast när jag satt mig på bussen kom Charlotte springandes och frågade om jag ville jobba 3 h till på housekeepingen. Så ja, bar extrasängar, madrasser och bäddade hundratals sängar. Jobbade med en 33-årig bosnisk kvinna som snakke väldi lite norsk och kunde ingen engelska. Charader när dom är som bäst! Idag är jag också ledig eftersom vädret är så kasst. Kallt, småregnigt och härlig blåst. Haven är alltså kiosken utomhus vid poolen så är det dåligt väder så är den stängd och jag blir ledig. Dock har jag bara haven-pass söndagar och måndagar då Haven-kungen Robert har ledigt.

Familjen är nu i Göteborg, sveriges bästa stad och nu klockan 10 spelar brorsan sin första match under Gothia. Hoppas på att det går bra! Själv ska jag ge mig ut i vädret och handla lite ägg och yoghurt så man har något till frukost. Vi får se vad som händer under dagen. Kyss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: