erikaklang

SORRY

Kategori: ERIKA/KLANG

Att blogga har liksom varit helt utanför mina tankebanor den senaste veckan. Kan ju sammanfatta lite kort sådär min spännande vecka.




Den 17de spelade vi match mot Smedjebacken och kammade hem en vinst på 9-3. Hade finbesök på läktaren som tyckte att vi var bättre än vad de hade trott att vi skulle va. Ganska bra betyg med tankte på vilka det var. Samlade ihop närmsta tjejerna på kvällen och drog en utgång i min ära. Fick sång vid 12slaget och festade natten ut.



På min dag blev jag väckt med skönsång och presenter. Lite fika också såklart. Fick massa fint som stått på önskelistan så nu vet jag inte vad jag kommer få i julklapp. Kanske inget.. Fick finaste guldfirren av brorsan. Fortfarande utan namn. Tips? Fick snö också! Som jag alltid säger: "Det är alltid snö på min födelsedag". Och så blev det även iår. Åkte på den traditionella tårtjakten med far runt lunch. Den måste ju vara perfekt. Vid 3 kom släkten för att fira också. Kanonbra dag som slutade rätt så tidigt. Tråkigt med söndagar alltså.



Mån-tis-ons jobbade jag på. Skönt att lite pengar rullar in. Julstökade lite hemma på onsdagen. Gjorde knäck, sill, chokladfudge och skinkan samtigt i köket. Hela familjestyrkan hjälptes åt. Gick sen på bio med kusinen, morbror och moster också. Var på premiären av The girl with the dragon tattoo sörrni. Riktigt bra.



I går var det mycket som hände. Fullsmockat schema hela dagen. Inget som har med julen att göra dock då jag varit klar med julklapparna i en månad typ. Startade dagen med möte på Arbetsförmedlingen redan kl. 10 på morgonen. Hade sällskap av Jonny iallafall så det blev inte så trist. Mötte sedan upp brorsan för lunch på stan. Gymmade lite. Solade sen. Tog en promenad. Gjorde iordning skålen lite finare till min namnlösa firre. Julstädade också hela rummet. Handlade allt till morgondagens afton. Fixade granen. Och stack sedan iväg på innebandyträning. Max 20 min soffläge på hela dagen.


Idag har vi julstökat det sista. Städat, lagat lite mat, klätt granen, lagt fram alla julklappar och allt annat nödvändigt man måste göra. Dagen har varit helt sinnessjukt lång fast jag haft något att göra hela tiden. Måste vara att jag väntar och längtar att det ska bli dopparedan så gärna. Fast kan bara föreställa mig hur jävla lång morgondagen kommer att va. Fyfan. På bilden har ni vår vackra gran för i år. Temat är silver som ni kanske ser. Jajamen vi har tema här hemma. Saknade dock de röda kulorna lite så jag hittade på ett nytt ställe att hänga dom. I palmen vår, hehe.

Nä ni mina fina. GOD JUL på er! Puss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: