erikaklang

2/0/0/9

Kategori: ERIKA/KLANG

Okej, nu efter 5 dagar av helvettes året tänkte jag ändå sumera 2009 lite. Let's go.

Januari/Februari/Mars



Nyårsafton 2008/2009 var grym. Det firades med massa folk i en lokal. Sedan tog slut mellan mig och min pojkvän Alfred redan dagen efter. Åkte på Storvreta Cup med laget. Jag var med mina underbara vänner och jag träffade J rätt ofta. Jag beundrade fortfarande Alexander Wangs alla verk. Åkte skidor allt vad jag kunde, så ofta jag kunde. Kollade på ELLE-galan. Gick på en av flera Kricko-kvällar.



Musik gick i ett i mina rosa hörlurar. Drack monster i massor. Drömde om snygga skejtare och skidåkare. Följde sthlm fashion week slaviskt genom dattan. Spelade innebandy. Drömde om riktiga äventyrsdagar. Blev tatuerad med en kanin i pannan för en femma och ett tuggummi. Partade med tjejerna så ofta vi kunde. Vann 40.000 på en tävling med klassen. Shoppade i sthlm. Tog verkligen fasta på ordet sport i sportlov. Skordrömmar. Balmain Fall-2009. Åkte till fjällen en vecka och njöt allt vad jag hade. Smoothie blev en drog, igen. Köpte wayfarers i alla färger jag kunde hitta i princip. Mer kär i Kurt Cobain än någonsin.


April/Maj/Juni

Jag pluggade. Ringarna började redan då ta över mitt vett. Någon idiot tog min cykel. Grillkväll på min altan med brudarna en iskall aprilnatt. Musik var och är fortfarande en drog. Blev bjuden på en trerätters hos rebecka. Mycket handlade om mat och jag åt ute på Church Street några gånger. Cykelbyxan kom. Firade massvis av vänner. Umgicks fortfarande ibland med J.



Var inne i ett grymt skidflow. Dock lade familjen pjäxorna på hyllan medans jag fortsatte. Åkte till fjällen med Nordin. Skaffade twitter och lookbook. Tog mysiga promenader. Shoppade mer i sthlm. Vann 5-preview halsbandet. Hängde på theselby.com och inspirerades. Köpte revolver-halsbandet. Sista april var grymt! Njöt i fulla drag.



Pratade med Mattias för första gången. Tog första doppet den 2 maj. Spelade minigolf med ett härligt gäng. Grillkvällar. Gick på konsert. Citronvatten var en drog. Hade galna kvällar med brudarna. Livet lekte. Jordgubbar. LNK:s. Hade världens tråkigaste APU på Plantagen. Billudden med skolan. Balmain Spring ready-to-wear 2009.



Sommmarlov. Skolavslutning hos Anna. Studenten. Trippen till Fågelsundet med tjejerna. Minigolf igen. Midsommar i stugan. Början till att bli upp över öronen kär. Åkte till Peace and Love och levde livet.


Juli/Augusti/Spetember

Fick reda på att MJ dött under Lykke Li konserten. Åkte båt nästan varje dag med grabbarna. Badade. Solade. Åkte longboard. Umgicks med mattias. Musik. Åkte med båten in till stan med tjejerna. Shoppade i sthlm. Stugan. Mera Kricko-kvällar. Sena nätter. Cyklade. Skaffade man, på riktigt! Kräftskivor. Åkte till berkinge och badade igen och hade grymt roligt. Åt B&J tillsammans med M. Tältade med några från klassen. GBG. Såg europe på götaplatsen. Åkte till sthlm och sov på hotell med Nordin. Stugan med M. Hade monopolkvällar, låg på stranden och grillade. Skolan började. Tänkte på bby hela dagarna. Åt chips och dipp alldeles för mycket. Räfflade. Innebandysäsongen drog igång inomhus igen.



Partypeople. Europes nya skiva gick i ett. Gick på bio. Tränade ofta. MMMMM.


Oktober/November/December

Nordin hade party. Otroliga klassfester. Mattias fyllde år. Brunt hår, bruna ögon och ett leende som kunde lysa upp hela jorden. Det var mest inspiration och cravings. Levde i mina drömmar och min fantasi istället för nuet för att orka med det sista i skolan. Planerade allt i detalj nästan för att hinna med allt jag ville göra. Kämpade. Ringar kors och tatueringar under överarmarna. Ville ha snö. Första snön. Skräckfilmskvällar. Sthlm igen.



Bby gjorde allt värt. Black eyes peas nya skiva. Livet lekte. Farfar kom på besök från spanien. Postade massor av musik. Love love love. Julbakade med tjejerna. 90% av bloggen och mitt liv bestod av mattias. Skidsug. Hade en egen uppskjuten idolfinal. Lucia. Födelsedag. Jullov. Julafton. Hatade livet. Ett halvår i himlen blev till helvettet. Ovärt. Tårar. Nyår. Hela året slutade med tårar. Dränkt av tårar. Stora tårar. Hela kvällen, natten, dagen därpå och hittills. Varje dag. 5kg lättare. Spelade att jag mådde bra. Orkar knappt. Fint 2009. Sug 2010. Hoppas på underverk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: