erikaklang

Söndag

Kategori: ERIKA/KLANG

Orkade inte blogga igår alls över huvudtaget.
Nu kan jag ändå inte sova så jag ligger nu i sängen & bara njuter..
Dagen började iallafall med match.
Mot GGIK. Kommer mer information om den sen..
Mamma & jag svände förbi affären på vägen hem.
Handlade till middagen & mamma var riktigt rolig att handla med.
På äffären var jag überkissnödig men jag ville verkligen hålla mig tills vi kom hem.
Man vet ju aldrig vem som gått på den toan innan.
Men när vi kom hem med matkassarna kom vi på att vi inte hade någon nyckel.
För pappa & axel var i valbo & letade ny innebandyklubba till honom.
De hade inte lagt ut någon.
Inte var pappas morbror (som bor bredvid oss & har våran nyckel till sånahär tillfällen) hemma heller.
Och jag som var så kissis. :O:O
Grannarna måste ha undrat vad vi höll på med.
Jag kunde då inte stå still, jag flaxade runt som en fågel verkligen.
För det var nära där.
Som grädde på moset så hade inte jag någon mobil med mig & mammas pajjade.
Det gick inte & ringa alls. & mamma med sina super sms fingrar. -not. Det gick inte fort.
Vi fick iallafall iväg ett sms till pappa & frågade om dom var nära hemmet.
Men icke, de var på stadium i valbo.
Så då fanns bara ett alternativ, mormor. Det var bara att hoppas att hon var hemma. 
Maten stod fortfarande hemma på verandan
Som tur var var hon det. :D åh vad glad jag blev.
På köpet där höll mamma på att halka riktigt rejält.
Tänk om hon hade brytit benet eller något & ingen telfon hade vi.
Och jag var riktigt riktgt kissnödig nu, matvarorna
+ min väska med allt stod kvar där på vernadan.
Vem som helst hade ju kunnat tagit dem . hahah
Inte kunde jag ju ringa ambulans heller. haha
Men så tragiskt blev det ju inte . Tack & lov!

Vi kom iallafall in till slut & jag kissade då & sen gjorde vi mat.
Sanna ringde & ville köpa godis, så vi bestämde oss för att åka in till stan.
Hemmakväll brukar ju ha 4.90 kr/hg på lördagar.
Men eftersom stan hade stängt & vi bara skulle köpa godis så tog vi cyklen.
Första cykleturen på året. Åh, vad det var härligt.
Ni måste få se min fina cykel ni som inte har sett den ;)
När vi var framme så gick vi in där och såg allt gotti så fick vi en chock!
De hade tagit bort det där att det skule vara billigare på lördagar.
Nu kostade det 5.99 kr/hg om kan köpte 1 kg !! Annars kostade det 7.99 kr/hg.
Då är det ju lika dyrt som på konsum ju!
Vi som hade cyklat ner enbart för godisets skulle men icke.
Tur att vi inte betalade pengar för bussen iallafall.
Vi fick gå till godistajm istället. Hmmm

Detta var inte min dag!
Vi cyklade iallafall snällt hem & sen kom Emma & Ida också :)
Mös, kollade på Melodifestivalen.
Den yngsta & den äldsta vann .
Kikade sedan på titanic. Underbar film.
Sanna cyklade hem alldeles i början av fimen för hon skulle till
kyrkan dagen efter.
Efter hälften av filmen kom emmas mamma & hämtade henne
eftersom hon har gjort illa sig, Ledbandet i knät har blivit uttänjt.
Hon hoppar på kryckor, ( min gamla kära ägodelar, haha )
Det hände på matchen mot furuvik.
   Jag tog en prommis med ida en bit . Hon skulle då jobba imorgon. (idag)
Eftersom jag hade gått upp så tidigt på morgonen så var jag riktigt trött.
Orkade verkligen inte kolla klart på titanic. & då är man trött .
Eller hur?
Slutade kolla precis när han den dumma betjänten lägger smycket i Jacks ficka!
Jag tror alltid att det ska bli så hemskt. Usch.
Även fast jag sett filmen 594579 gånger så blir jag alltid lika rädd att hon verkligen ska ramla i vattnet
när hon halkar på räcket & jag blir alltid lika ledsen när Jack dör & sjunker till botten.
Jag förstår inte vad som får mig att tro att han verkligen ska överleva denna gång.
Åh, gud som man grinar.

Nog med det. Nu ska jag fixa mig & vid 12 ska jag sticka ner på stan & träffa ida.
Vi ska leta efter en present till madde som ska ha partaj idag.
Vi är ju lediga imorgón(måndag) p.g.a att vi hade öppet hus på skolan igår.
Men eftersom vi hade match tog var vi tvugna att ta ledigt :)
Och inte gjorde det mig något.
Funderar på att ha på mig mina silvergråa tights till något sött. :)

Ha en bra dag! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: