erikaklang

don't want to hurt you

Kategori: ERIKA/KLANG

Denna dag har jag bara vart med mig själv.
Åkte & handlade lite smått med pappa på förmiddagen.
Sedan kollade jag på Nattbuss 807 medans jag år mycket mycket rollo. Fick även en energidryck av pappa.

Efter det så var jag rastlös, (med överenergi från  drickan). Jag kände att jag behövde vara riktigt för mig själv. Tänka lite & reda ut lite saker . Så jag tog cykeln iväg på en tur. Solen sken & det var verkligen underbart härligt!

image467
visst är den fin ?  (a)
 
Jag åkte dit jag alltid brukar åka när jag vill vara ifred. Det är så otroligt fint där. Med utsikt över vattnet och bitar av stan. Det har vart en gammal soptipp typ, okej det där lät äckligt.  Men det är det inte .
image468
image469
image491
image470

Sedan hittade jag ett riktigt vårtecken. Tussilago!

image471
image472
image473

De är så vackra.

När jag tröttnat på tussilago, utsikt & vatten begav jag mig iväg på en upptäcksfärd. Lämnade cykeln & gick till ställen jag aldrig besökt förut.
Då hittade jag först ett räcke som någon hade satt upp...

image475
...som var bra att luta sig mot, blunda lite & bara njuta

Traskade vidare & hittade denna i bland träden ;o
image476

hur i tusan hamnade den där?
det blev nästan lite creepy stämning.
så jag gick vidare & hittade ett ..

image477

bord. så jag satt mig och vilade & njöt ännu mer av solen.
men då kom jag på att jag hade ju lämnat kvar cykeln så jag gick tillbaka. men jag ville inte hem än.
lade tussilagorna i korgen, låste cykeln & gick åt andar hållet. Mot golfen.

image478
Tyckte det här blev en riktigt fin bild! så vårig liksom.
 
efter en bit så kom jag fram till dessa konstiga grejjer.

image480
Kan någon förklara för mig vad detta är förnåg'e ?
den röda ser utsom en sjua, & den andra ser ut som en sån där förintelse sak som proffesorer har. typ.


nedanför hade de lagt stenar på rad. såhär:
image482
why? det var mycket frågor som jag ställde mig där..

jag gick vidare in i skogen, & där var det skitigt. De hade slägt allt möjligt där i skogen.
image483
image484
image486
image485
massor av halvfyllda glasflaskor.
där var det lite äckligt.
& mina vita skor blev skitiga. ;) då kanske jag äntligen kan visa mig ute i dom utan att folk blir bländade . haha

sedan tyckte jag att det var dax att börja dra mig tillbaka eftersom det började mörkna. 
då hittade jag glas. massor av splitter. även mosaik.
image487

jag hade solen rakt i ögonen.
image488

på vägen till "seltan" som det kallas så åker man förbi ett ställe där de förvarar(?) trottoarkanter.

image489
image490

sen var min tripp slut. det här vart ju mer som en bilddagbok.
bilderna vart väldigt dåliga, eftersom jag tog alla med min mobil.

dessutom såg jag en liten bäck med en bro över på hemvägen.
image492


jaa, det blev en riktig upptäcksfärd av den här dagen. 
jag som bara ville komma iväg för en stund & vara alldeles för mig själv & tänka lite.
det här måste jag visa pappa någon dag. - min upptäckarkompis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: