erikaklang

080415

Kategori: ERIKA/KLANG

Idag var jag i skolan i 20 min på morgonen innan vi skulle iväg för att lyssna ännu en gång på Sam-Ekonomi programmet. Det var jätteintressant & nu nästan längtar jag . eller bara lite.
Han informerade en massa, först om alla saker som vi redan viste sedan om alla nya grejjer. & jag kan ju redan nu säga att jag kommer att vara BÄST på svenska när jag går ut 3:an, enligt dom iallafall.
Sedan fick vi macka & dricka. 
Efter det så fick vi ett uppdrag, vi fick ett project som vi skulle utföra. De hade lagt massor av saker, prylar, pryttlar, kalla det vad du vill, på ett bord. Vin grupp, som för övrigt bestod av 3 st ida, 2 st emma , en amanda & en erika , tog ett skohorn. Vi skulle hitta på grejjer som man skulle kunna ha den saken till för något annat än vad den är till för eller vad man ska kalla det. Vi hittade på massor av saker, 15 st som man kunde ha ett skohorn till. Kan ni det? va ? ;) Vi kom tex på ryggkliare, pekpinne, armförlängare, blompinne för att nämna några liksom.
Och det bästa ( som vi fick massa beröm för, en brilliant idé) var äggkopp. Det var liksom en ring högst upp på hornet (ni vet där man håller i), där skulle man ha ägget, sedan på skaftet kunde man ha sina tillbehör som kaviar, salt, majonäs,. vad man nu ville ha på ägget. Det var vi riktigt stolta för. & ida ska få extra berömmelse här för från början var det hennes brillianta idé . 

Sedan åkte vi tillbaka till skolan och gick på de två sista lektionerna så det var en hemskt slapp dag. Dessutom, på sista lektionen då vi hade spanska så planerade vi som hade vart i spanien bara. För nästa vecka har vi tema vecka så ska vi gå runt i alla klasserna & berätta om våran resa. Det ska bli kul.
Tack & hej!

Ps, kom på att jag blandar olika och,  & & och.  Vad fult, ska föröka att skärpa mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: