erikaklang

Mitt 2008 - Maj, Juni, Juli, Augusti.

Kategori: ERIKA/KLANG

Maj
Maj var en sån där månad då jag bara väntade på att juni skulle komma, den riktiga sommaren, värmen och att skolan skulle sluta men visst hände det lite saker iallafall.
Jag sprang ofta runt på olika secondhand affärer ..
Och den 3.e maj 00.00 satte sig några av oss utbytesstudenter på bussen påväg till Arlanda för att möta spanjorerna. Det var nämligen deras tur att komma till oss.
Vi åt tacos tillsammans hos våran lärare, hade småparty, shoppade tillsammans,  hoppade studsmatta vilket spanjorerna älskade, vi kollade på skräckfilm, gick på rundtur i gävle, åkte till stockholm, spelade brännboll, tittade på älgar, åt på restaurang och hade avslutnings fest i Kvarnen.



Det här var alldeles innan spanjorerna skulle åka med bussen till Arlanda.
Många var ledsna och det där var ju sista gången vi sågs. Kankse någonsin.
Det är nästan ett år sedan snart.
image661
Dock tyckte jag att det var ganska skönt att slippa ta hand om någon hela tiden. Det blev lite som att ha en tamagothi på slutet men det är klart att man saknade dom lite..

Innebandyn fortsatte att flyta på och jag åkte till stugan för att slappna va lite.
Allt snack om att folk var tjocka gjorde mig pissed of så jag skrev ett inlägg om det och var lite arg. Så jag skrev att jag gillade min kropp istället, att jag gillade mitt "hull". Acceptera hur du ser ut bara. Du är fin ändå. Vad gör det om hundra år om du känner dig  lite tjock, lev nu!

Solen stekte som aldrig förr och nästan varje dag efter skolan satte jag mig på baksidan med min älskade smoothie åt vindruvor och satt vid datorn. Det är verkligen speciellt, roligare iallafall att sitta vid datorn ute. haha.


Jag hittade ett apsnygga brillor i en lite gömma.



Det började bli riktigt grönt och äppelträdet blommade.


Jag åkte på massa grillkvällar med tjejerna.



Jag cyklade väldigt ofta också på min underbara cykel.

Det blev ganska många cykelturer tillslut.

Vi byggde raketer på tekniken i skolan. Min grupp vann första  pris för snyggaste design, dock inte funktionen haha.



Juni
Den här månaden började med att Jag, Ida, Rebecka, Julia, Simon, Micke, Gustav & Elias ( några från av oss svenskar som var med till spanien) åkte till Boulongern för att spela minigolf, sedan åkte vi vidare hem till Micke för att grilla sedan drog vi vidare ut till Smörnäs, packade in oss i en stuga och gav oss iväg med kanoterna, hittade en ö som blev våran, gick i land, grillade mashmallows och mös tillsammans.

Dömysigt.


Fortfarande randigt.

Jag var på avslutningsmiddag på Engeltofta med niorna och avslutning med klassen i Boulongern.

Och jag rök i vattnet med kläderna på. hmmm.

Den 5/6 hade jag redan badat ca. 20 gånger. Riktigt skönt.

Det var skolavslutning och då var hela grundskolan avslutad.

Don't mess, don't mess, don't mess with the best cause the best don't mess
Don't fool, don't fool, don't fool with the cool cause the cool don't fool.

From the east to the west NINE B is the best.

We gonna B-U-S-T, bust them, B-E-A-T beat them.

Beat them, bust them, that's so custom, GOOOOO... NINE B!


Ramsan som jag aldirg kommer att glömma tror jag. Det var den som vi för ett tag sedan gick till Stigslund och sjöng i högtalarna. Här.


Vårat avslutningsfoto.

Den 16/6 åkte familjen till Spanien. Barcelona, Valencia och Alicante var
några stop för att nämna några. Vi började nämligen med att åka till Barcelona, var där några dagar, hyrde bil och drog sedan vidare ner efter kusten. Vi hälsade på våran farfar i Alicante.

Förövrigt umgicks jag såklart med vänner och väninnor, solade, tältade, gick på stan, gick på promenader, fikade mycket o.s.v.

Juli
Julimånad började ju som sagt i Spanien.


Spanien vann fotbolls-EM medans vi var där. Det blev riktigt drag i barerna och på gatorna, fyrverkerierna smällde och flaggorna hissades.

Jag åkte massvis med båt också.

Exakt såhär ville jag gå omkring.


Jag tillbringade mycket tid i stugan med kusinerna och familjen.



Jag nästan bodde på stranden ett tag där också.


Mer bad.


Det verkar som att bada var det ända jag gjorde den här månaden, iallafall vad det ser ut som nu när jag kollar igenom arkiven.

Augusti
Jag gick på mer grillkvällar eller så kallade Kristinkvällar.
Det blev 080808 och jag gick på Cityfesten med trevligt folk.


Redan i Augusti hittade jag mina drömkängor, mina Kick-Ass, som sedan skulle bli mina. wiho.

Hemma om dagarna trallade jag mest omkring i det här.

En lite kjol som jag faktiskt pillat ihop själv.

Jag åkte åter och åter igen till Stockholm för att shoppa och vann turligt nog 1000 kr på triss på vägen ner.

Jag tog massvis med promenader och lyssnade massvis på Coldplay.

Tillslut så började jag i skolan igen. På gymnasiet. Borgarskolan, i SPE1A som är världens bästa klass.


Jag gick också omkring såhär. Älskade zippers och upprullade jeans.


Innebandyn drog igång också efter sommaruppehållet.


Jag fixa i ordning min anteckningsbok och min kalender. Mer redo för skolan än någonsin. haha.


Nu glider jag iväg på träning. Fortsättning följer...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: