erikaklang

BESÖK/FRÅN/GÄVLE

Kategori: ERIKA/KLANG

Hade Emma på besök i helgen och satan så trevligt vi haft det. Sjukt tomt på kontot nu dock..
Emma kom på torsdagen vid fyra så då gick vi och handlade och lagade mat hemma hos mig och bara mös, hängde i läggan och pratade ikapp.
På fredagen gick vi på stan här i Malmö och kollade centrum lite.  På kvällen var vi bjudna hem till Kajsa som också hade besök. Riktigt trevligt! 
På lördagen tog vi tåget över bron till Köpenhamn. Tredje gången på 1 månad för mig.. Lunchade i nyhavn, fikade på Holms bageri, shoppade och hade det gött.
Nedräkningen till Eurovision som stått där så länge var där nere på bara 4h.
Letade oss fram till min nya favvoaffär Moss Copenhagen. Kolla upp det föresten. Underbara saker i underbar affär. Kom ut med tre påsar och tomt konto men jävligt nöjd. 
Lite selfies medan vi åt churros
Väl hemma i Malmö igen åt vi middag på Steakhouse på lilla torg. Här är min lilla förrätt, marinerad Manchego. Underbart god! För Emma blev det en Skagen toast. 
En sinnesgod oxfilé blev varmrätten. Asså fy faaan, bland det godaste jag ätit.
Blev en drink också innan vi gick hemåt och mötte Frida för en kväll i soffan framför Eurovision. 
Här är föresten jag påväg hem med alla påsar i handen. Lycka!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: