erikaklang

España vs. Suecía

Kategori: ERIKA/KLANG

Efter ett tungt farväl från spanjorerna så är man äntligen själv. Det är både skönt men jättesorligt att de åkt.
De flesta grinade, dock inte jag . Jag fattar inte att inte tårarna inte kommer.  Det är jämt så för mig. aja

På söndagen sov vi ganska länge. Sedan åt vi mat, tacos hos läraren våran. Efter åkte vi & var hos Micke, sedan åt några på Eldorado.

På måndagen var vi i skolan hela dagen. Efter skolan åkte nästan alla till valbo köpcentrum & shoppade lite & kvällen tillgringades hos gustav med pingus & studsmatta som spanjorerna tyckte var skitkul. De flesta hade aldrig hoppat förr.

På tisdagen var vi också i skolan. Vi hade nationella & dagen var allmänt chill. På kvällen var vi hemma hos Ida & kollade på skräckfilm. Emmas & Elaines tjej kunde inte sova på natten, de fick sova med lampan tänd i taket . haha

På onsdagen hade vi en rund tur i Gävle. De fick de fängelse museét, stadshuset & sånt tråkigt . Även lite shopping. På kvällen kollade några på film hemma hos mig. Mysigt

På torsdagen var vi i Stockholm hela dagen. Först var vi på Vasa Museét , sedan en rundvandring i Stockholm med djurgårdsfägan, kollade på slotten, riksdagshuset m.m m.m.
 På eftermidagen var det shopping för hela slanten . Vi fick dock bara  några timmar men jag lyckades ändå komma hem men 2 t-shirtar från H&M, 1 t-shirt & 1 linne från Monki. 
På kvällen så samlades vi i stigsgård & så spelade vi Brännboll med dom :) haha

På fredagen åkte vi och kollade på älgar i Kybacka, lite utanför Valbo. Det var väl inte så uppskattat. men men. De fick komma riktigt nära iallafall. På kvällen åkte först några tjejer in till stan. De skulle köpa tights för de vill ha det eftersom vi hade det. Så sa dom att hela mallorca skulle börja med det sen . haha jag köpte också en present till henne. Ett vittsilvrigt halsband, långt med ett mellanstort hjärta på. Efter stan gick vi vidare till Kungshallen, restaurang. Åt gott & umgicks. Sedan bar det av till Kvarnen där vi hade avslutnings"party". Så trevligt så.

På lördagen (idag) så har jag tagit hand om både min & elaines spanjor för elaine skulle iväg. Vi gick till affärn & tog det lungt bara tills kl. blev halv 1.  Vi samlades vid skolan & sa hejdå. Ganska tungt var det.

jag kan bara säga att om du någonsin får chansen att åka på utbyte så gör det!
tänk att man aldrig kommer att få se alla igen. hela gänget, vi är som ett gäng.
bara vi från sverge, vilket härligt gäng. underbart

Kommentarer


Kommentera inlägget här: