erikaklang

080501

Kategori: ERIKA/KLANG

Ny siffra är alltid härligt, man känner hur sommaren sakta men däkert kryper sig närmare...

Idag har det blivit mycket av. Jag har städat hela mitt rum, i alla skrymslen & vrår. Det har blivit rensat, putsat, dammat, torkat & damsugt. En riktig vårstädning helt enkelt. Sedan har jag vart på en möbel affär & blomsterhandel. Jag har finnaly hittat en papperskorg som dög för mig. (engentligen, hur svårt kan det vara att hitta en papperskorg?) Jag har hunnit äta glass och planterat krasse. Ni vet såna där gröna spjånkar man har på mackan. Gott & vitaminrikt :) Dessutom har jag hunnit att kasta min mobil, fast bara nästan. Den beter sig helgalet.

Igår hade vi det riktigt mysigt iallafall. Men den mesta tiden gick åt att äta. Allt var supergott!
Förrätt - toast aktigt.
Varmrätt - pepparbiff, pommes & ett antal såser.
Efterrätt 1 - Drömrulltårta med smörkräm & jordgubbar i. Med smält choklad ovan på + en jordgubbe
Efterrätt 2 - Vit chokladmousse & varma hallon.
Efterrätt 3 - Hallonpaj ( orörd)
Nära på att hela gänget låg i spyställning. (det blev dock bara en) ;)

Pajen fick jag iallafall med mig hem så jag ska bjuda på den nu, famljen kommer bli överlyckliga.
Hoppas ni hade det trevligt igår då iallafall, kontrollera att ni har alla fingrar kvar på handen. höhö

¡Hasta luego, Chao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: