erikaklang

PÄRON/PÅ/BESÖK

Kategori: ERIKA/KLANG

Har haft päronen på besök denna helg. Kul att få träffa dom igen! Har hunnit med jäkligt mycket alltså. Vi har fixat massa saker i lägenheten, sprungit på Ikea och rännt runt till andra ställen. Men samtidigt har vi också haft det väldigt mysigt! De kom ner på fredagseftermiddagen och åkte hem imorse. Hade precis slutat skolan och varit en sväng och handlat, och precis när jag kommer innanför dörren ringer dom och säger att de är utanför! Efter en snabbkik i lägenheten åker de till hotellet sitt innan de kommer tillbaka till oss för att bli bjudna på middag. Lyckades riktigt bra med maten och det blev sjukt gott! Ost och soltorkade tomater-fyllda kycklingfiléer inlindade i parmaskinka. Mmm. Avslutade det hela med lite ost och kex innan vi somnade. 


På lördagen hade Adam sin första match med nya hockeylaget så åkte och gjorde lite ärenden innan jag visade mamma stan. Vi shoppade tills benen inte orkade gå längre och jag gick hem till mig. Inväntade Adam, som förövrigt gjorde en riktigt bra match, vinst och 3 assist, innan vi cyklade in till lilla torg för en bit mat. Åt en spagetti fylld med bläckfisk, jätteräkor, musslor och andra läckerheter från Havet!  
På söndagen åkte vi till Ikea köpte allt sånt som höjer mysfaktorn i lägenheten. Kuddar, mattor, blommor, lampor, ljus osv. Valde att ha rött i vardagsrummet som accentfärg. Jag var mest inne på blå/grönt/turkost men när Adam nämnde julstämningen övertalade han mig. Fick blått på toan istället, haha. 
Det blev en riktigt bra helg och idag var det kul att dra igång igen! Just nu sitter jag hemma och gör det här:  Hej så länge!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: