erikaklang

KRÄFTIS

Kategori: ERIKA/KLANG


Denna bild tog jag i fredags kväll, mest för att visa damerna i Gävle, men detta är utsikten från vår balkong.
 
Tog det oerhört lugnt och åt en god middag framför tvn till idol.

Lördag däremot, då var det dags för:
KRÄFTOR!! 
Våra fina faddrar hade ordnat en kräftskiva åt oss och deras klass, så vi ettor skulle få lära känna tvåorna bättre. Det var sådär enkelt så det blir härligt. Satt på golvet i ett uppehållsrum med flyttlådor som bord! 


Hatt skulle alla ha samt något mer, tex lös-mustasch eller glasögon. Vi lekte massa lekar, både skrev och sjöng snapsvisor och hade jävligt kul bara.
 
Vid 1 plockade vi ihop sakerna och åkte iväg till KB. En "klubb" som de säger. -"Nu ska vi på klubb". Jävligt fult. Iallafall så skulle alla egentligen dit, men det slutade med att det bara blev mina tjejer samt Tobbe och Henke. Fick lite Goya och Rosa Runmet känsla på stället. Dansade i princip hela tiden innan vi, kl5 när det stängde, gav upp. Jag, Annie, hennes kompis Ragnar och Henke gick och åt. 

Detta fick Annie när hon beställde pommes och lökringar. Haha jävlar vad vi skrattade när hon öppnade locket på lådan och såg detta. Innan jag rullade hemåt på cykeln gick vi och studerade en kyrka och alla dess arkitektoniska element. Herregud. Så nördigt! Somnade vid 6-tiden på morgonen så på söndagen kan ni ju alla lista ut vad jag gjorde. Nä precis, inget. Lämnade inte soffan på hela dagen. 
 
Vad jag håller på med denna vecka får ni höra sen. Hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: