erikaklang

LOVING/MY/LIFE

Kategori: ERIKA/KLANG

Har haft en riktigt härlig vår/sommar. Tänkte bjuda på lite smakprov av vad som hänt i form av bilder. Och lite tillhörande text..

Här firade vi att Adam blev 20 bananer med hans släkt på pappas sida. Så himla några...


Sista april spenderade jag med bästa vännerna. Gick på invigningen av bryggan, åt gott, drack mosserande och vin och hade det trevligt. När kylan blev för påtaglig och fötterna inte längre hade någon känsel gick vi till Allstar och fortsatte med vinet och tjejsnacket.


Nostalgi på skolan jag jobbade på under våren. Kulor var det enda som gällde ett tag.


Jag och Tuva åkte ner till Ida i Stockholm på en weekend. Drog efter jobbet och när vi kom fram lagade vi middag tillsammans, pratade, lyssnade på musik och slog ett öga på tvn innan vi somna tätt intill varandra. Det blev en brakfrukost innan vi gjorde en heldag på stan. På kvällen följde sedan Ida med oss hem till Gävle. 

Den stora studentdagen var kommen och jag och Stina träffades tidigt på morgonen för att haka på Josefin, Josefin och Linn som hade bestämt sig för att ha en egen champagnefrukost innan det var dags för utspringet. Sedan skiljdes vi åt och jag och Stina grattade bästa Othilia. När utspringet var klart och vi hade hängt blommor och roliga saker runt halsen, kramarna var gjorda och allt grattis som hade utropats, gick vi upp på Jacobs balkong och tittade på paraden. När Adam slutat jobbet åkte han och jag hem till Othilia och firade henne mer där tillsammans med hennes släkt. När hennes flak hade varit där hoppade jag, Adam och hennes pojkvän på. Tredje året i rad jag åker flak. Det var i alla fall en riktigt fin dag.


Sen var det ju dags för midsommar också. Här har ni mig med min jättekrans på huvudet. Vi var ett stort gäng hemma hos Stina, grillade och hade det gott. Min kusin som bor i Norge gjorde storslagen entré till Kuduro och överraskade oss alla rejält. Det var ingen som trodde att hon skulle komma hem så det var jättekul!


Efter att jag slutat jobbet en dag i juli trampade jag hem på cykeln fort som fasen, och utanför min dörr stod Adam, Pontus, Joel och Johan och väntade på mig. Hoppade in i bilen och sen körde vi raka vägen till Allsång på skansen och Håkan Hellström. Två gånger denna sommar och jag vill bara ha mer! Det var riktigt mysigt faktiskt! Jävligast var att man skulle upp tidigt och jobba dagen efter..


Det här var en speciell kväll. Vi firade att vi hade varit tillsammans i 1,5 år, att vi hade kommit in på skola och att vi skulle bli sambos. Var så himla lycklig!
 

Detta var dagen efter Sannas härliga 20 års fest, som jag tyvärr inte fick någon bild på.. Hade förövrigt jävligt kul på festen. Massa trevliga människor, god mat, dricka, musik och barbent hela natten. Fick däremot betala dagen efter med en riktig släng av bakfylla. Jag, Sanna, Stina, Matilda, Jacob, Samuel, Pontus och Adam åkte ut till Jacobs stuga för att ha den ultimata bakisdagen. Skön-häng i skuggan blandat med stek i solen, några dopp i vattnet, musik och fina vänner. Kanon!

 

Men sådär, där hade ni lite av några händelser denna fina tid. Nu går vi mot höst och mörkare tider. Samtidigt som jag aldrig vill att sommaren ska ta slut är jag rätt taggad på höst nu. Varma stora tröjor, snygga kappor, mörkare färger. Ahh.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: