erikaklang

LÖFTEN/SOM/HÅLLS

Kategori: ERIKA/KLANG

Firade in nyåret med Ida, Othilia och fem grabbar. Vi hade sådär riktigt trevligt på ett speciellt sätt man bara kan ha med vissa personer. Vi diskuterade den där vanliga frågan jag tycker att man ska ta upp. Det är tradition ju, och sådana bryter jag inte. Pratar ju såklart om nyårslöften. Mitt förra var att jag skulle tatuera mig under året, och det gjorde jag ju. Två stycken. Vi pratade också om vad som var det sämsta och det bästa med året osv. Avlade iallfall två nya löften jag skulle uppfylla under året.

1. Jag skulle bli hälsosammare.

Inte banta eller sikta på att gå ner i vikt, utan vara snällare mot min kropp. Träna har jag alltid gjort, men tänka mer på mig själv. Bättre mat, dricka och sömn, på bättre tider osv. Att träna innebandy 6 pass i veckan + matcher, varvat med några pass på gymmet och en runda i löpspåret, och inte ta hand om kroppen före och efter är inte bra. Jag ville också ha ett mål med träningen, något att se fram emot. Fixade ju såklart ett sånt och om 3 dagar springer jag midnattsloppet i Stockholm. Yey. Är redan nervös. Det blir mitt första lopp, om man inte räknar med Mini Max Ruset då när man var typ 8 år.  

2. Jag och Adam skulle flytta ihop.

Ville så gärna. Var trött på att ha två hem att åka mellan hela tiden, packa väskan, glömma saker och planera så mycket. Om 3 veckor blir det också verklighet. Känns helt sjukt. Det är inte bara en lägenhet här i stan utan vi ska verkligen lämna allt. Familj, hem, kompisar och allt som man vet hur det går till. Vi ska nämligen flytta till Malmö och studera båda två. Ca 80 mil. Det är läskigt samtidigt som det är så sjukt kul och spännande.

Det är väl lite därför jag kände att jag kanske skulle ta upp det här med bloggandet igen. Så ni här i norrland vet vad jag håller på med där nere i Skåne. Nästa kapitel i livet, här kommer jag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: