erikaklang

SENASTE/DAGARNA/I/BILDER

Kategori: ERIKA/KLANG


Tog 04.48 tåget mot Göteborg. Ruskigt jävla killertrain, fyfan. Olidligt tidigt. Kunde iallafall sova nästan hela vägen ner. När vi kom fram shoppade vi tills Gabby, Clara och Julia slutat skolan och sedan mötte vi upp dom och köpte godis på min favvo godisaffär där nere, 4-gott. Efter det hälsade vi på Claras morsa som jobbar i läppstiftet och sedan åkte vi hem till Clara.


På kvällen åkte vi in till stan igen. Här äter vi middag på Jensens bofhus.



Dag två spenderas på Liseberg. Här ska vi åka Atmosfear. europas högsta frittfall. Lyckoruuus x110010309. Mår som bäst uppe i luften i alla karuseller.


Gabby bara går och vinner helt plötsligt.. Jag har aldrig vunnit en enda sak....


Älskar slush.


Kom dit när det öppnade och åkte hem vid 7. Ganska nöjda och belåtna då.


Hela söndagen var vi på Ullared och tömde kontot. Kom tidigt och slapp stå i kö. Bara att dundra in och köra liksom.. Riktigt skönt! Önskar man hade haft bil och föräldrar med sig. Riktigt bra heminredningssaker!


På måndagen var det dags att åka hem igen. Åkte samtidigt som brudarna eftersom de skulle till skolan samma tid. Tåget gick lite annan tid än påvägen ner så det gick inte att sova.. Gottade oss istället med en stor jädra subwayare och lite härliga kakor.


Tur att man kunde underhålla sig med lite också. Instagram asså, beroende! Och den där låten.. Kär.


Mötte brorsan på stan när jag kom hem. Lillkillen hade precis slutat så vi gjorde sällskap hem på bussen. Kastade oss sedan i soffan och slängde på en av dom bästa filmerna som finns. Green Street Hooligans. Filmen blir inte sämre för att man kan alla repliker och sjunger med i hejar-ramsorna heller.
Stannade kvar i soffan hela kvällen, såg på idol, mös och somnade tidigt.


Var fortfarande slut när jag vaknade så jag dammade av en gammal barndomsfilm. Såg på Casper, det snälla spöket ni vet. En av de filmerna jag och Kasper ofta såg på när vi lekte. Alltså ungefär varje dag. Varvade såklart ibland med andra filmer men den stod alltid tillhands på hyllan. Nära och bra.


Efter att ha samlat lite kraft åkte jag in till stan och träffade brorsan igen. Fixade lite nödvändigt som att boka klipptid åt oss båda och kikade sen i lite affärer. Tog bussen hem och kastade oss ut på brädorna. Har inte åkt på hela sommaren och gud vad skönt det var. Kände att jag måste byta kullager bara. Begav oss ut på en liten turné och innan vi rullade hemåt stannade vi till på konsum och köpte glass.

Slut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: