erikaklang

LIVSFUNDERINGAR

Kategori: ERIKA/KLANG

Vi håller på att göra om i brorsans rum för tillfället. Mitt står sedan på tur så jag hjälper till så de kommer någon vart så vi kan ge oss på mitt sen. Passade även på att ta bokhyllan i hallen när vi ändå var igång och hittade massa gamla tidningar.


Den första var en Gefle Dagblad från 1957. Typ 23 mars där man kunde läsa om GGIK som tagit SM-guld i ishockey. Spännande.

Annars så var det gamla tidningar med artiklar om farfar. Så oerhört fint.

Klang och jubel.. Klyftigt. Den har man ju aldrig hört förut..


Så söt han var.. min farfar.. Jag minns när han satt och berättade alla dessa historier för oss på hans ena balkong i lägenheten i spanien..


I den här tidningen finns finaste artikeln på 4 sidor om hur farfar och Ulla träffades. Trots att Ulla alltid har funnits där i mitt liv har jag aldrig hört den här historien så utförligt. Visste inte ens att det gick till precis såhär. Oerhört rörande.


Tänker på Ulla ofta som nu är själv där nere i Spanien. Hon jobbar på. Spelar boule om dagarna. Eller petanka som de kallar det. Hon var absolut den jobbigaste att prata med efter att farfar gick bort. Hon var helt förstört, förkrossad. Åh. Det gick inte att hålla sig ifrån tårar en sekund.


Han bara körde. Jag ska också bara köra!



dör så sött


Så fint!



Fan vad jag mådde bra efter det här. Det ger livet hopp på något sätt liksom. Det var 9 års skillnad mellan dom. Hoppas innerligt att vi får ha kvar Ulla 9 år till. Och mormor. Min älskade bästa mormor. Jag ska skriva dig ett tal också, precis som jag gjorde till farfar och det ska jag hinna hålla för dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: