erikaklang

OPERATIONSBRUDEN/HÅLLER/TAL

Kategori: ERIKA/KLANG

Hallå era mysare! Blev opererad imorse vid halv 9 i Sandviken på dagkirurgin så nu är halsmandlarna väck. Operationen gick kanon och kag vaknade upp snabbt och blev pigg fort. Någon sa till och med att jag verkade sprallig.

Det vände dock ganska fort! Har sovit mig igenom hela dagen och har inte kunnat få i mig ett dyft. Får ju bara äta och dricka flytande saker och de måste dessutom vara kalla. Annars läker inte de öppna såren jag har i halsen. Men har inte kunnat få mig ens ett glas vatten förrän alldeles nyss. En liten gula glass fixade jag också tillslut. Mår ju så dåligt av utmattning och vätskebrist och sånt annars..

Två veckor ska jag vara sjukskriven enligt läkaren. Får endast ta lugna promenader. Inte bära tungt eller anstränga mig på något sätt.. Vi väl se hur länge det håller i sig. Hoppas på att jag har bra läkkött i halsen.

Jobbigast kommer ju bli att inte kunna träna. Kommer bli en tränolös månad sammanlagt med den feber och förkylning jag hade tidigare. Döör. Jag som annars tränar varje dag! Men jag får vila nu ordentligt så att jag kommer tillbaka fort.

Får inte sova själv inatt så sover bredvid mamma min då pappa ändå är i Stockholm och jobbar. Får inte heller vara själv imorgon så mormor kommer och gör mig sällskap tills Axel kommer hem från skolan. De får jobba i skift nu mina fina för att ta hand om mig.

Vi får väl se när jag skriver ett litet inlägg igen.. Det tar på krafterna lär jag säga. Har fått pausa 5 gånger för att orka skriva det här.. Hörs så småning om. Kyss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: