erikaklang

LITE/UPDATE

Kategori: ERIKA/KLANG

Jani, min midsommar slutade inte precis som jag hade tänkt mig. Jag jobbade först till halv 12 och skulle ta bussen hem med Natalie och Helle. Dock så kom det ingen buss.. Helle som bor i Kristiansand ringde till sina föräldrar som satt och sökte ihjäl sig på internet efter någon buss vi kunde ta. Kl. 00.00 fick de upp att en buss skulle gå från solandssentret så vi löpte dit fort som fasen. Sen hade de visst sett fel. De gick alltså inga bussar hem så vi gick tillbaka till hotellet. Där var vi tvungen att tigga skjuts av mattias, hovmästaren. Fast han hade lite saker kvar att göra så vi kom inte iväg förrän halv 1 ca. Och 7 st var vi i bilen. 3 grova karlar och 4 tjejer. Norskar och svenskar. Så min midsommarkväll slutade med att cruisa runt runt i Kristansand i en riktig discobil. Ändå rätt roligt! Kvart över 1 var jag hemma och dog i sängen direkt. Ingen fest för mig med andra ord.

Igår jobbade jag också kväll. Vi har haft ett stort, väldigt kristet, sällskap hos oss nu i två dagar och igår fick vi servetriser som jobbade ställa upp oss mot väggen. Alla knäppte kort och det skakades hand. De hade också samlat in massa pengar som de skänkte till oss för att vi hade gjort ett sånt bra jobb. Vi var ganska många som jobbade och jag fick ändå 400 norska kronor i dricks. De kristna är duktiga på att skänka med andra ord.. Alla fick också en varsin bok, nya testamentet på norska. Haha. Härlig kvällsläsning!

Idag har vi sommerskole från kl. 12. Alla som jobbar ska få lära sig lite nödvändiga saker att kunna, typ som hlr, vad vi ska göra om det börjar brinna, osv. Jobbar sedan mitt sista kvällspass för den här månaden. Ganska skönt. Hej.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: