erikaklang

RICINOLJA/I/HÅRET

Kategori: ERIKA/KLANG



Nu mina vänner har jag kört igång med ricinolja-kuren jag pratade om för ett tag sedan. Har bara använt den 3 gånger hittils så har liksom inget resultat att visa från min sida.

Man använder den 2-3 gånger i veckan. Ha i oljan i torrt hår i hårbotten, massera och använd en kam eller något för att fördela det över håret ner mot topparna. Därefter låter jag den sitta i ca 30 minuter innan jag duschar ur det. För att få ur oljan lite lättare ur håret då den är väldigt fet funkar det bra att schamponera innan du blöter håret. Låt det sitta i ett tag och massera hårbotten lite, sedan tvättar du håret som vanligt med schampo igen och balsam. Använd gärna hårinpackning också.

Håret växer normalt ca 1 cm i månaden och med den här kuren sägs det att det kan växa ända upp till 5 cm i månaden. Dessutom ska det bli fylligare.

Oljan kan man köpa på apoteket för ca 40 kr, men man måste fråga om det i kassan då dom har det bakom disken. Normalt används det som laxermedel för att rensa tarmarna men det fungerar perfekt på hår också. Annars kan man göra som jag och köpa oljan på bodystore.se. Bekvämt och bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: