erikaklang

VINTERN/BY/MICHAELA/FORNI

Kategori: ERIKA/KLANG

"Det går så snabbt allting. Runt runt och fort fort. Livet alltså. Det smakar som nyplockade hallon och palt (fy) på samma gång. Ibland ingenting alls. Någon står i en marinblå tunnstickad tröja med skjortkragen som sticker fram, det är så fruktansvärt sött men vad ska man göra, anfalla honom? Nej hellre åka hem ensam och röka en cigarett i fönstret och lyssna på sina egna hesa andetag. Jag kände precis hur jag längtar efter vintern. Det känns innanför huden. Jag vill ha snöflingor och nästan ohanterbar kyla. Långa kappor och stora halsdukar, mössa som glider ner över ögonen och mysiga vantar... kanske uppleva hur två vantar blir en. Egentligen vill jag inte ha någonting men ibland så inser jag att det där är bara ljug, jag vill visst ha något. Vet bara inte var eller när eller hur. Kanske någon som bär matkassarna hem för att man har klackskor och det är is på marken. Som skrattar och bär en över en regnpöl. Så tjejiga fantasier men endast fantasier trots allt. Jag vill sitta i min nya lägenhet som inte finns än och dricka pucko med någon som aldrig hade valt att vara någon annanstans än där med mig. Man vill ju så mycket men när allt kommer omkring är man ganska väldigt nöjd med allt man redan har. Jag undrar hur kall vintern är, jag hoppas den blir lite bättre än den förra. Bara det snöar mycket. Jag minns varje sekund från den förra vintern."

- Michaela Forni

Kommentarer


Kommentera inlägget här: