erikaklang

Heida Birgisdóttir - Nikita

Kategori: ERIKA/KLANG

Okej, tänkte ge er lite information bara. Det är så här. Jag funderade lite över om nikitatröjan jag köpte var ett bra eller dåligt köp. Den här alltså.  Iallafall så tänkte jag inte mer på det men nu så kollade jag igenom en tidning och hittade lite skön fakta. Att läsa eller inte läsa, det väljer ni själv.

Nikita är alltså ett streetwearmärke från Island som startades av Heida Birgisdóttir 1999. Heida åkte snowbord och motorcross och var trött på att tjejkläderna alltid var rosa eller babyblåa prydda med hjärtan osv.
Nikita har även gjort en herrkollektionen Atikin (Nikita baklänges) och den mer klädda linjen Nikita Selekzion.
- Jag vill klä kvinnor som älskar mode, men som inte låter det kontrollera deras liv, säger Heida.

Det var bland det bästa jag hört någon sagt. Ganska mysig historia som jag bara ville skriva liksom. Puss.

Kommentarer

  • jonaslodin säger:

    BRA KÖP! ;)

    2008-10-23 | 23:07:02
  • Anonym säger:

    DYRT köp

    2008-10-24 | 16:26:33

Kommentera inlägget här: