erikaklang

España, te quiero.

Kategori: ERIKA/KLANG

sådär ja, så var man hemma igen. Fint väder hela tiden. Det hade regnat i spanien 2 veckor innan vi kom till barcelona, nu när vi farit hem är det dåligt igen. Bra planerat. Som att vädergudarna blev glad när vi kom och ledsna när vi åkt. Sedan passade det sig så bra att det har vart dåligt hemma när jag vart borta och fint nu när jag kommit hem. Hjärteväder.

Vi har ju gjort så himla mycket och jag orkar liksom inte skriva en hel roman av det så jag visar det med några få ord och lite bilder istället och med tiden så kommer det kanske  en bättre beskrivning. :)

Jag  har väl gjort saker som; shoppat, badat, solat, hoppat i vågor, ätit massvis med god mat och glass, ben and jerry's, blivit förskyld och missbruka nässpray, gått i barcelona, knäppt kort, gått på massvis med marknader, läst böcker och tidningar,  träffat farfar ulla och helena(ullas dotter, men ja påsådär 30 år) , gått i shoppingcenter, pratat spanska, sett barcelonas olympastadion -1992, åkt linbana över halva barca, hittat huset som en dag ska bli mitt,  ätit paella, gått långa strandpromenader, snorklat, funderar mycket, vart i benidorm, valencia, elche, sitges,  tarragona, barcelona, guadalest, guardarmar, alicante, torrevieja och massvis med andra städer, stora som små , gått på tivoli, ätit tapas och framför allt så har jag kollat på söta brunögda pojkar med lockigt, rufsigt och jag-bryr-mig-inte-hår :)
måste tillägga där att dom var få och svåra att finna bland alla fula, skabbiga och svettluktande spanjorer ;)

Och såklart hejat fram spanien till EM-final och GULD!  Campeones Uefa Euro 2008.


Bilden är tagen från linbanan vi åkte. Den långa gröna "randen" i mitten är
Las Ramblas "Ramblan" som är jätteberömt i barcelona.


Jag, Mamma och Axel på olympia stadion. Os hölls där år 1992. Oerhört
bra år tycker jag! ;)


Utsikt från vårt hus i Torrevieja.

Här med fast åt andra hållet.


Playan, La Mata.

De var väl några till att börja med. Nu ska jag njuta av sommaren för ett slag.
Dessutom har jag över 200 inlägg att läsa . Pust ;)
jag återkommer. Adiós amigos!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: