erikaklang

NYÅRSPANIK.

Kategori: ERIKA/KLANG


Vad klär man sitt bara skin i en dag som nyårsafton? Sista dagen på året.
Jag har verkligen stora problem. En dag har jag på mig att hitta något
passande. Att jag alltid ska vara ute i sista minuten, alltid. Det finns ingen
tid att leta ut det bästa men jag vet inte ens vart jag ska börja. Jag vill på
ett sätt inte se ut som någon annan på jorden denna dag. Men hur ska nu
detta ske när jag är fast i Gävle. Utbudet på sådanna kläder ligger ganska
långt ner på listan. Så hur ska jag bära mig åt? Jag vet inte ens vad jag är
ute efter för typ, för sort, för model. Jag hinner defentitift inte sy något ballt.
Nu behöver jag verkligen all hjälp som kan fås. Kanske ska man sattsa
på något färgglatt men känner jag mig rätt blir det väl svart.  Men ska man
ha klänning eller ska man dra på sig ett par jeans till en dösnygg top, eller
ska man ha kjol. Jag skulle kunna ha ett par grymma tights eller jeans till
en ganska enkel överdel. Matreal då, jag vill ha både läder, paljetter,
sammet, spets (trotsallt ganska uttjatat), transparent och alla de där.
Om jag nu skulle vilja ha sammet så vill jag helst ha krossad som är tre
gånger så snyggt. Det här är för svårt och det tär på krafterna av att bara
tänka. Ska jag dra på mig ett tight fodral eller den stora, fluffiga, vad det nu
blir, klänningen med volang och rosetter, eller en skapelse med remmar
över kroppen eller en coolt skuren klänning med passform som en kobra.
Och för att inte tala om dragkedjor eller nitar. Hjälp. Svart, grått, silver, lila,
rosa mig kvittar det. Kanske något djuriskt..  Egentligen skulle man ju kunna
tycka att jag kan ju tusan ha vad som helst. Allt går ju, men icke. Jag är för
petig. Om någon kunde ge mig en Stockholmstripp i försenad julklapp så
jag kunde åka imorgon så kanske, kanske skulle jag finna det jag vill ha.
Bara för att krångla till det lite till så har jag inga skor. Verkligen inga. 
Jösses.  Just nu skulle jag bara vilja vara en kille. Det skulle vara så enkelt
att bara kunna gå och köpa sig en skjorta. GAH.

Det här inlägget skrev jag igår i min desperata anda, (gick inte att posta)
och inte är det bättre nu. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det finns
verkligen inget på stan. Imorgon är det ju själva nyårsafton. Suck.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: