erikaklang

My little secret trip to 08-town.

Kategori: ERIKA/KLANG

Okej, anledningen av att jag inte skrev något igår var att jag var i Stockholm. Det var dit som mammas lilla secret trip skulle gå till. Läs här. Vi strosade omkring på söder mest hela tiden, shoppade, åt mat, njöt och åkte t-bana. Vi åkte även mer inåt centrum. Spanade in Monkis nyöppnade butik på sergelgatan, hängde på åhlens, åt china och massa mer. Det blev även en hel del inhandlat. Mest från monki och weekday, hade inte förväntat mig något annat precis. Som alltid när jag kommer hem ångrar jag mig att jag inte köpte den och den och den saken. Men äh, vad gör det om 100 år.

Just det! !!! !! . Innan vi skulle hoppa på tåget så gjorde mamma som alltid, hon köpte en varsin trisslott åt oss. Hon skämtar liksom alltid att vi kanske vinner något att shoppa för. Vi glömde bort att skrapa dom på tåget så vi satte oss på station när vi kom fram och skrapade. Mamma skrapade och vann 25 kr. Jag blev hel lycklig eftersom jag nästan aldrig vinner något. Det mesta jag vunnit är 50 spänn. Ynkligt. Sedan skulle jag skrapa min lott. jag skrapa och skrapa. Hade chans på 50 spänn, en mille, osv. Så där som det nästan alltid brukar vara, att man har två av varje när man kommer till sista rutan. Och JAG Vann. 100 kronor! Lycklig som fan, det var ju första gången jag vunnit så mycket. Sedan ska man ju skrapa den där gånger rutan. Jag brydde mig inte så värst mycket, jag var ju en lycklig 100 kronorsvinnare redan. Såg en 1:a och brydde mig ännu mindre. Skrapade klart och var lycklig. Men så kollade jag ner igen för att se om det verkligen var sant att jag vunnit 100 spänn. Och DÅ ser jag. Det står  x10!!! 1000 spänn. Jag kunde knappt tro mina ögon. Herregud. Aja. Det var kul. Jag. En tusenspänssvinnare. Jiho. Det blev allt en billig stockholmsresa.

Nu ska jag plåta sakerna bara. Ni får se dom snart! :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jäklaru !:O 1025 kronor på två lotter på samma

    dag och köptillfälle (: brukar aldrig va vinst

    på dom ..

    2008-08-14 | 13:50:06

Kommentera inlägget här: