erikaklang

JULAFTON

Kategori: ERIKA/KLANG

Jag vaknade först i huset till kl.9 då jag skulle kolla på julkalendern. Men nähä! Den hade redan vart kl 07.15 bara för att det var måndag.. . Jag fattar inte varför. Vem idiot är uppe då när man är ledig! Ingen går ju i skolan heller. Iallafall så satt jag på datorn & kollade på svt istället.
Framåt lunch någon gång kom ida & så bytte vi julklappar. ( TACK IDA! det var jättefint. ) Sedan kom farmor & mormor & vid halv 2 tiden nån gång så åt vi jullunch. Sedan kollade vi på kalle anka såklart. Men efter det kom äntligen kusinerna, de hade vart hemma hos sin farmor & farfar & ätit m.m. Sedan delade lillebror ut paketen & så öppnade vi & sådär.

Så här såg han ut när han gick över till grannen & var tomte...


Jag blev nöjd ändå.. men man blir ju aldrig helt nöjd. Åtminstone inte jag.. Jag fick mest det jag hade önskat mig & som jag pekat ut så de var inte sån stor överaskning precis.. Det blev en massa pengar, kläder , presentkort o.s.v.

Efter det så chillade vi lite och senare mot kvällen så åt vi gröt & julskinkemackor. Jag har alltid annars, nästan alla år fått mandeln. men inte år, då fick mormor den ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: